Góckutatás, panoráma röntgen (OP)

• Góckutatás
  • Digitális panoráma röntgen készítése
  • Digitális felvételek elemzése
  • Kis fogröntgen készítése
  • Dental fotózás
  • CT felvételek elemzése

Fog eredetű gyuladások sok esetben krónikusak, közvetlen tünetet nem vagy alig észrevehetően adnak. Ennek ellenére testünk más pontján okozhatnak különböző megbetegedéseket (izületi fájdalmak, foltos hajhullás, bőrelváltozások), ezeket nevezzük gócbetegségeknek. Ezen fogászti gócok jelenléte sokszor ellenjavallatot jelentenek más műtétek ellvégzése elött. Ilyen beavatkozások elött illetve, ismeretlen eredetű megbetegedések okának keresésekor sok esetben kérik a fogorvos segítségét ezen gócok kiszűrésében illetve megszüntetésében.

Magyarország sajnos világszinten is vezető helyen van a szájüreg rákos megbetegedéseinek területén. A betegség kialakulásában fontos rizikófaktorként szerepel a dohányzás, az alkoholfogyasztás, a rossz szájhigiénia. Ezen esetekben kulcsfontosságú a kezelés mielőbbi megkezdése. Időben elindított komplex terápia esetén igen jó gyógyulási hajlamot mutatnak ezek a rákos megbetegedések. Ezért kulcsfontosságú, hogy időben észleljük és diagnosztizáljuk az ilyen típusú megbetegedéseket.

Modern fogászati diagnosztika, kezelési terv készítésének alapját képzik a különböző radiológiai képalkotó (röntgen, CT) eljárások. Ezek segítségével olyan részleteket is figyelembe tudunk venni, melyek egyébként a fogorvos szeme számára észrevehetetlenek.