Fogágybetegségek kezelése /Parodontológia

• Íny- és szájnyálkahártya betegségek ellátása
  • Fogágybetegségek komplex kezelése
  • Parodontológiai műtétek

Napjaink leggyakoribb népbetegségeinek egyike a fogszuvasodás, illetve a fogágy különböző megbetegedési. Míg a fogszuvasodás széleskörben ismert betegség, a fogágybetegségekről (fogínysorvadás, parodontitis) lényegesen kevesebb szó esik a hétköznapokban, kezelésük viszont fogaink megőrzésében legalább annyira fontos, mint a szuvas léziók ellátása.

A fogainkat körülvevő szöveteket fogágynak nevezzük, ez magába foglalja az inyt a fog gyökere körül lévő csontágyat illetve a fogat rögzítő speciális rostrendszert. A fogágybetegség kialalkulásakor az ínyszéli gyulladás (gingivitis) a fogakat rögzítő rostrendszerre és a csontra terjed, ezen szövetek sokszor visszafordíthatatlan károsodását, pusztulását okozva. Éppen ezért, ennek az egységnek a épségben való megőrzése kulcsfontosságú fogaink hosszútávú megtartásában. A fogágybetegség sajnos már egész fiatal korban is jelentkezhet, kialakulásában a fogak felszínén lerakodó lepedék, fogkő játszik fontos szerepet. Ez egy tünetszegény fokozatosan súlyosbodó betegség mely kezeléssel megállítható.

Tünetei: fogínyvérzés, inyduzzanat előrehaladott állapotban a fogak mozgathatósága. Sajnos sok esetben csak ebben a stádiumban tűnik fel a betegeknek. Pedig már az első tünetek kezeléséhez is fogorvosi beavatkozás szükséges, a fogkrém, szájvíz használata nem oldja meg a problémát.

Kezelése kiemelkedően fontos lehet egyébb fogászati beavatkozásokat (implantáció, fogpótlás készítés) megelőzően azok hósszútávú sikerének érdekében.